ورود تکنولوژی به چمن ورزشگاه‌ها

http://up.facenama.com/file/82364/ytrytryt.gif

http://up.facenama.com/file/83367/u0628u0646u0631_u0634u0628u06a9u0647_u0647u0627_u0627u062cu062au0645u0627u0639u06cc.gif

ای ادی لاین وثبت 
ادیتان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



نظر تون در مورد وبلایگ بروز نویسان

در فصل سرما مشکلات خاصی برای ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی ایجاد می‌شود، تکنولوژی برای بسیاری از این مشکلات تمهیداتی اندیشده است. 2-892.jpg

 

به گزارش ایسنا، ورزش شامل متغییرهای قابل کنترل و غیر قابل کنترل است، بعضی متغیرهای قابل کنترل در ورزش عبارتند از تمرین، آماده سازی و استراتژی‌هایی برای روز مسابقه فاکتورهای غیر قابل کنترل در ورزش نیز عبارتند از نوع داوری و آب و هوای زمین مسابقه.

 

در ورزش فوتبال نسبت به دیگر ورزش‌ها نیاز بیشتر به منطبق شدن با شرایط غیر قابل کنترل وجود دارد. بازی‌های لیگ اروپا در زمستان انجام و بعضی از آنها در مکان‌های سرد همچون روسیه برگزار می‌شود.

 

تکنولوژی جدید فوتبال بازی کردن در شرایط آب و هوایی سخت را آسان کرده است.

 

استادیوم‌های مختلف فوتبال توانایی منطبق شدن با شرایط آب و هوایی سخت را دارند. برای مثال در استادیوم لوژینکی روسیه از چمن‌های مصنوعی خاصی استفاده شده تا در برابر سرمای هوای روسیه مقام‌تر باشند.

 

پیش از این با استفاده از چمن‌های مصنوعی در زمین‌های ورزشی مخالف می‌شد در استادیوم لوژینکی چندین بار چمن مصنوعی آزمایش شد و فیفا چمن مصنوعی این استادیوم را دو ستاره ارزیابی کرد که استاندارد بسیار بالایی برای فوتبال است. این چمن‌ها شبیه به چمن‌های طبیعی ساخته شده‌اند. درست است که چمن مصنوعی گران‌تر از چمن طبیعی است، اما برای مناطق سرد که هر سال باید چمن عوض شود به صرفه‌تر است.

 

برای باشگاه‌هایی که توانایی مالی خرید چمن مصنوعی را ندارند، تکنولوژی‌های دیگری نیز قابل استفاده است، از جمله هیترهای زیر خاک یا لامپ های رشد ماوراء بنفش. البته قیمت لامپ‌های رشد نیز حدود 50 هزار یورو است و در صورت نبودن این بودجه نیز باشگاه‌ها از کاورهای مخصوص سرما استفاده می‌کنند.

 

علاوه بر تکنولوژی، دانش چگونه نگه داشتن چمن بسیار مهم است. طبق گزارش گاردین نگه داری از چمن فراتر از چمن زنی است. باید آگاهی لازم درباره زمان استفاده از کود، فعالیت‌های میکروبی و غیره وجود داشته باشد. این دانش در حوزه افرادی است که در زمینه علم چمن و خاک تحصیل کرده‌اند. افرادی که در این زمینه تحصیل کرده‌اند می‌توانند در زمین‌های گلف و پارک‌ها فعالیت کنند.

 

یکی از مسائلی دیگری که در زمستان برای ورزشکاران مورد اهمیت است و تکنولوژی برای آن راه حلی اندیشده است، گرم نگه داشتن بدن ورزشکاران است. امروزه لباس‌های خاصی برای ورزشکاران طراحی شده که علاوه بر گرم نگه داشتن بدن و خارج کردن عرق، امکان حرکت راحت را به آنها می‌دهد.

 

ایده خارج کردن عرق از بدن ورزشکاران صنعت بسیار بزرگی را در ورزش ایجاد کرده که شرکت‌هایی از جمله نایک و آدیداس به آن پرداخته‌اند لباس های ورزش خاص که بدن را گرم نگه می دارند و عرق را خارج می‌کنند امکان فعال بودن ماهیچه‌ها را می‌دهند و احتمال آسیب دیدگی‌ ورزشکاران را کمتر می‌کنند.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ورزشی , نت گردی , ,
:: برچسب‌ها: لامپ های رشد ما ورائ"استاندارد چمن لوژینکی"چمن در تکنو لوژی" تکنو لو ژی در زمین چمن ورزشگاهاها" ,
:: بازدید از این مطلب : 1885
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ارسال اين مطلب به ( فيس نما ) ارسال اين مطلب به ( فيس بوک )
Addthis کلوب توئیتر بالاترين گوگل بوک مارکت دیگ ياهو مسنجر
اشتراک گذاري در لينکدين
دلیسوز
ن : nadi91
ت : یک شنبه 12 / 10 / 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://www.1br.ir/google372f1c785d46a5e4.html

صفحات پاپ آپ popup window